Játék - Crash Twinsanity (2004)2013.02.05. 17:19, GCrashT
Sziasztok!
Mivel a tervezett anime kritikám valószínűleg csak hétvégén, vagy jövőhéten jön, ezért gondoltam, írok az egyik régi kedvenc játékomról egy kritikát (legalább is valami hasonlót), ami nem más, mint a Crash Twinsanity, ami véleményem szerint az egyik legjobb Crash Bandicoot játék, ami valaha készült.
Mivel a tervezett anime kritikám valószínűleg csak hétvégén, vagy jövőhéten jön, ezért gondoltam, írok az egyik régi kedvenc játékomról egy kritikát (legalább is valami hasonlót), ami nem más, mint a Crash Twinsanity, ami véleményem szerint az egyik legjobb Crash Bandicoot játék, ami valaha készült.
A Crash Twinsanity-t a Traveller's Tales fejlesztette, és a Vivendi Universal Games adta ki 2004-ben PS2-re és Xbox-ra. Amerikában 2004 Június 21.-én, Európában 2004 Október 8.-án, Japánban pedig 2004 November 9.-én jelent meg.
-> Játék felépítése
A játék az elődeihez (3 részt kivéve) ragaszkodva maradt egy 3D Platformer játék, viszont egy valamiben eltér tőlük, mégpedig, hogy a régebbi játékokban volt egy bizonyos "Warp Room" rendszer, ami arra szolgált, hogy pályát válassz, és vissza tudj menni azokra a pályákra, amiket kivittél, és megszerezd az otthagyott drágaköveket, a 3. résztől pedig az ereklyéket is. Viszont, ebből a részből ezt kivették, szabadon járkálhatsz a már kivitt szakaszokon, és úgy kell visszameni a már kivitt "pályákhoz". Mivel gondoltak arra, hogy ne kelljen minden pályán végigmenni, hogy eljussunk a kívánt pályáig, ezért a játék 4 nagy helyszínen játszódik, ezek pedig: N. Sanity Island, Iceberg Lab, Academy of Evil és a 10th Dimension. Ezek úgymondva az adott helyszín Warp Room-jai, ezekből tusz visszamenni a pályákra, bár, van sajnos olyan hely is, ahol kénytelen vagy kivinni egy pályát, hogy eljuss a kívánthoz.
-> Történet
A játék története igazából annyi, hogy még az Academy of Evil-en (A Gonoszság Akadémián) a fiatal Cortex kisérletezett, hogy 2 papagályt, nevezetesen Victor-tés Moritz-t, ami sikerül is neki, így átküldve őket a 10. Dimenzióba. Viszont most visszatértek, hogy bosszút álljanak Cortex-en, és, hogy elpuszítsák az N. Sanity szigetet! Meg kell őket állítani, de nem lesz ez olyan könnyű, mivel a 10. Dimenzióban hatalmas inteligenciára tettek szert, ezért Crash-nak és Cortex-nek össze kell fogniuk, hogy egyjüttes erővel legyőzzék őket!
Nekem igazából tetszik a történet, végre nem a szokásos, hogy "Jaj, Cortex és Uka Uka most azt akar az Erőkristálykokkal, meg amaszt, gyorsan vissza kell őket szereznünk...! De, nem elég a kristályokat összegyűjteni, mert a drágakövekben is van elég erő, hogy megcsinálják a tervüket, stb...)"
Lehet, hogy így nem lesz már az oly megkedvelt játékmenet, de szerencsére ebben a játékban még ezt is kiküszöbölték!
-> Játékmenet
A játékban 1 helyett 3 irányítható karaktert kapunk, mégpedig: Crash-et, Cortex-et, és Nina-t, Cortex unokahugát, de velük csak egy adott pályán lehet menni.
Crash-el a sima platoformos pályákat kapjuk meg, Cortex-el meg olyanokat, hogy a lézerpisztolyával kell szétlőni az ellenséget és előrehaladni, Nina-t pedig összesen 2 pályán, amikor a háztetőkön kell ugrálni + az utolsó főellenfélnél.
Olyan is van, hogy Crash-el és Cortex-el egyszerre kell menni, ilyenkor Crash-et kell irányítani, és Cortex-et pedig fegyverként használni, lehet vele pörögni (Crash szokásos támadása ;) ), ütni, sőt, el lehet őket dobni, hogy egy adott kart meghúzzon, ami szükséges a továbbjutáshoz. De természetesen kapunk hozzájuk még néhány pályátípust, ilyen például a Humiliskate, amikor Cortex-en kell "Snowboard-dozni", és túljutni a pályát, meg még olyan van, hogy Crash és Cortex összeverkenek, és gurulva kell továbbhaladni, hogy közben őket verekednek. Ez megtalálható az egyik Humiliskate pályán is. Meg még van, amit csak én úgy hívok, hogy "Mentsük meg Cortex-et!". Ez arról szól, hogy Cortex fut, mint valami őrült, és el kell távoítani előle az akadályokat. Szóval, a játék rendkívül változatos.
A főellenfelek maradt a legtöbb, már szokásosak: Dingodile, N.Trophy, N.Biro, N.Gin, Cortex csatlósai, akik elpártoltak tőle egy bizonyos "kincs" miatt (játszáttok végig játékot angol tudással, és akkor megértitek ;) ), visszakaptukPapu Papu-t, még ott van a Gonoszság Akadémiájának igazgatója, Madam Ambery és persze az Evil Twins.
Aki ért angolul, annak a játék vicces is, hiszen mindenféle vicces párbeszéd található a játékban, főleg, mikor Victor és Moritz feltűnik.
A játék az elődeihez híven, nagyon egyszerűen kezelhető, szóval az irányítással sem lesz gond.
Azt nem tagadhatjuk, hogy a játék tele van Bug-okkal, de szerencsére a legtöbb esetben ezekkel csak akkor találkozunk, ha keressük őket + ezeken a bug-okon jókat lehet nevetni. ;) De sajnos akad néhány olyan bug is a játékban, amik nagyban akadájozzák a játékmenetet, de szerencsére ezek csak nagyon ritkák.
-> Grafika
Nem vagyok egy grafikamániás idióta, de, azt azért meg kell hagyni, hogy a játék egész jól néz ki, bár, van néhány textúra, ami kitűnik a többi közül, azon kívül semmi, a helyszínek is nagyon jól megvannak tervezve
-> Zene + Hang
A zene is nagy újítás volt a játékban, ugyanis ilyen "beatbox" zenéket használ, amik szerintem nagyon jól sikerültek. Nem vagyok beatbox fan, de ezek a zenék tényleg nagyon jól sikerültek, hangulatosak, viccesek.
A hangokkal sincs különösebb bajom, ezek is nagyon jól sikerültek.
-> Hangulat
Mint mondtam, a játékmenet nagyon jó, a zene szintúgy + a humor inkább kissebeknek szól, de akár egy idősebb is képes rajtuk mosolyogni, ezzel egy kellemes hangulatot adva a játéknák, szóval szerintem ez tökéletes.
-> Értékelés
A játékot nem szeretném úgy értékelni, hogy külön értékelem mind az összes pontot értékelem (Grafika, Zene stb.), inkább csak így, hogy valamennyi pont a 10-ből, miközben felsorolom a negatívumokat + a pozitívumokat.
-> Pozitív
- Nagyon jó zene
- Vicces, hangulatos játékmenet
- Egész jó grafika
- Könnyű kezelhetőség
- Szép helyszínek
-> Negtív
- Néhány kitűnő textúra, ami ront az összképen
- Néhány bug, ami akadályozza a játékmenetet
Szóval, a játék szerintem 8/10. Szerintem simán megér ennyit.
Nos, tudom, az első megírt kritikám lett, ezért nem lett valami nagy szám, de igyekeztem a legtöbbet kihozni magamból. ;)
Nos, akkor én ennyi letten volna, sziasztok!
|